3. Raktárbérlés árak és feltételek

Miért kell árajánlatot kérni? Miért nem látom az árakat a weboldalon?

Összesen 10 raktárépülettel rendelkezünk, melyekben eddig közel 4000 darab raktárszoba található, több méretben. Az árazásunk más szolgáltatóval ellentétben nem négyzetméter-alapú, hanem az egyes tárolók tulajdonságai határozzák meg. Ilyen tulajdonságok a raktárépület elhelyezkedése, a tároló elhelyezkedése a raktárépületen belül, a szabad kapacitás és az aktuális kedvezmények.

Minden ügyfelünknek személyre szabott ajánlatot készítünk a számára legmegfelelőbb raktározási megoldásokat figyelembe véve, melyhez tudnunk kell a raktár méretét, a tervezett beköltözési dátumot a tervezett bérlési időszakot és a költöztetési szolgáltatás igénybevételét.

Hogyan tudok ajánlatot kérni?

Árajánlatot telefonon és a weboldalunkon keresztül is kérhetsz.
Munkatársaink az aktuális árakat és kedvezményeket azonnal meg tudják mondani a +36 30 533 1313-as számon.
 
Épp nem vagy telefon közelében? Akkor nézz körül weboldalunkon, válaszd ki a kívánt raktárépületeket, add meg a raktár mértét pár perc alatt. Amennyiben nem vagy biztos a helyszínben, úgy válaszd az összes épületet. Kedvezőbb árat tudunk kínálni, ha nem számít a lokáció és Budapesten belül akár messzebbi kerület is szóba jöhet a választásnál. Nem tudod, mekkora raktárra lenne szükséged? Nyomj a "NEM TUDOM, javaslatot kérek" gombra és munkatársaink visszahívnak.

Hogyan tudom a legolcsóbb raktárat bérelni?

Ha az összes helyszínt választod.

A helyszín megadásánál választhatod a hozzád legközelebbi épületet is, de akkor tudsz a legjobb áron raktárt bérelni, ha a lokációban rugalmas vagy Budapesten belül és az "összes épület" lehetőséget választod.

Honnan tudom, hogy milyen méretű raktárra van szükségem?

Weboldalunkon a méretek kiválasztásánál láthatod, hogy körülbelül mekkora helyiség bútorzata fér el az egyes raktárméretekben. Ha nem vagy biztos és nem szeretnél feleslegesen nagyobb raktárat bérelni, akkor munkatársaink a +36 30 533 1313-as telefonszámon szívesen segítenek a megfelelő méret kiválasztásában.

Számolnom kell kaucióval vagy egyéb díjjal?

Kauciót nem kell letenned a raktárért, a bérleti díj már tartalmazza a biztonsági rendszerek és szállító eszközök (kivéve a targonca) használatát, illetve a rezsi költséget. 
A mágneses belépőkártyádat ingyen biztosítjuk, de a bérleti időszak végén szükséges azt leadnod az ügyfélszolgálatunkon. Kérjük vedd figyelembe, hogy amennyiben nem érkezik vissza a kártya kiköltözésedkor, úgy 5.000 Ft-os díjat számlázunk ki.

4. Beköltözés a raktárba

Mikor költözhetek be a kibérelt raktáramba?

A kiválasztott raktáradba a szerződéskötést követően azonnal be tudsz költözni raktárépülettől függően a nyitvatartási időben, vagy azon túl is. Szerződni az ügyfélszolgálati irodák nyitvatartási idejében van lehetőséged.

Mi a beköltözés menete?

  1. Megjelensz személyesen a raktárépület ügyfélszolgálati irodájában
  2. Szerződést kötsz velünk
  3. Rendezed az első időszak bérleti díját
  4. Akár azonnal, vagy egy későbbi időpontban bepakolsz a raktáradba

Mire kell figyelnem a beköltözéskor?

  • Az első hónap bérleti díja készpénzben fizetendő. Ezt követően lehetőség van átutalásos számlát is kérni.
  • Személyi okmányaidat és saját lakatodat hozd magaddal, ha nincs lakatod, nálunk azt is beszerezheted a költöztetődobozok mellett.
  • Amennyiben mágneskártyával nyitható az épület, akkor a kártyáért letéti díjat kérünk el, mely visszajár kiköltözéskor.

Nekem kell bepakolnom a dolgaimat?

Önkiszolgáló raktárépületeinkbe alapvetően mindenki maga szállítja tárgyait, bútorait a saját autójával és önerővel pakol be ingyenesen használható raklapemelőink, kézikocsijaink és teherliftjeink segítségével.
Amennyiben erre nincs energiád-erőd-időd, úgy kérheted költöztetési szolgáltatásunkat, mely során szakképzett rakodóink vállalják a szállítást, rakodást, de még bútoraid szétszerelését és csomagolását is.

Hol tudok parkolni a beköltözés alatt?

Raktárépületeink ingyenes parkolási lehetőséget biztosítanak belső parkolóinkban az épület előtt, tehát nem kell több utcányit cipelned dobozaidat.

2. A raktárbérlésről

Meddig bérelhetem a raktáramat?

A minimális bérleti idő két hét. A raktáradat ezt követően bármeddig bérelheted, a bérleti időszakot tetszés szerint meghosszabbíthatod.

Fűtöttek a raktárak?

Belső raktáraink mindegyike temperált, vagyis a téli időszakban is minimum 5-8 °C-ot tudunk biztosítani az épületben.
A külső, úgynevezett drive-up rendszerű raktáraink temperálással nem rendelkeznek.

Más is hozzáférhet a raktáramhoz?

Természetesen nem!
 
Bérelt raktáradhoz csakis te férhetsz hozzá, mivel saját lakatoddal zárod le és a kulcsok minden példányát magadnál tartod. Emellett a mágneskártyás belépőrendszer is működik az épületekben, a bejárás pedig az ügyféltéren keresztül történik nyitvatartási időben.
Az épületek folyosói folyamatos kamerás megfigyelés alatt állnak, az illetéktelen behatolók ellen riasztórendszer is védi az épületet.

Honnan tudom, hogy biztonságban vannak a tárgyaim a Self Store raktárakban?

Minden raktárépületünk temperált, tiszta, száraz helyiségekkel rendelkezik, emellett mágneskártyás beléptetőrendszerrel, kamerarendszerrel, füstjelző- és riasztóberendezéssel felszerelt.

Mikor vannak nyitva a raktárépületek?

Két típusú raktárépülettel rendelkezünk:
 
  • Normál nyitvatartású épületek, amik az ügyfélszolgálati iroda nyitvatartásában érhetők el, vagyis ebben az időszakban tudsz szerződést kötni, számlát rendezni, be- és kiköltözni, raktárat látogatni.
  • 0-24 órás épületek, amik az ügyfélszolgálati iroda nyitvatartási idején túl is elérhetők, de szerződni és számlát rendezni ebben az esetben is csak az ügyfélszolgálati időben tudsz.
 
Az épületek nyitvatartási idejéről a Kiadó raktárak menüpontban tudsz tájékozódni az egyes épületre kattintva.

Mikor tudok szerződést kötni?

A raktárépület ügyfélszolgálati irodájának nyitvatartási idejében. Ezt az időszakot a Kiadó raktárak menüponton belül az adott épületre kattintva tudod megnézni.

Mi helyezhetek el a raktáramban?

A raktáradban bármit tárolhatsz, ami nem szerepel az ÁSZF-ben a tiltott ingóságok listáján.
 
Tiltott ingóságok: 
Robbanó-, sugárzó-, mérgező-, az egészségre káros egyéb anyag, a pénz, az ékszer, bármilyen élelmiszer, élőlény, valamint minden egyéb, jogszabályba ütköző módon megszerzett dolog elhelyezése, így különösen a vegyi anyagok, gázok, üzemanyagok, maróanyagok, környezetre veszélyes anyagok, radioaktív, biológiai anyagok, a szemét, a hulladék, a szagot vagy hangot kiadó anyagok, fegyverek-lőszerek, beleértve az alkatrészeiket, szőrmék, műtárgyak, pótolhatatlan Ingóságok, a Bérlő számára eszmei értékkel bíró Ingóságok, értékpapírok, veszélyes állapotban lévő járművek, veszélyes anyagok, valamint olyan Ingóságok, anyagok, amelyek tartását jogszabály tiltja.

7. Hosszabbítás vagy kiköltözés

Tovább lenne szükségem a raktárra, mint gondoltam, mi a teendőm?

Hosszabbítsd meg a bérleti időszakot a lejárati dátum előtt minimum 10 nappal!
A bérleti szerződésedben is szerepel, hogy a lejárati idő előtt minimum 10 munkanappal tudod jelezni, ha meg szeretnéd hosszabbítani a raktárbérlést. Erről küldünk egy emlékeztető e-mailt is. 
Ha ezután értesítesz minket szándékodról, akkor nem biztos, hogy ugyanolyan feltételek mellett tudjuk neked biztosítani a raktár további bérlését. Természetesen ekkor is sok lehetőség áll még rendelkezésedre, melyekről munkatársunk tájékoztatni fog. Mindenképpen azt szeretnénk elérni, hogy a lehető legegyszerűbb módon tudj raktározni nálunk.

Kell jeleznem, ha kiköltözöm időben, vagy meg akarom hosszabbítani a bérlést?

Igen, mindenképp!
Fontos, hogy jelezd számunkra mind a hosszabbítást, mind a kiköltözést a bérleti időszak vége előtt minimum 10 nappal e-mailben. 

Végeztem a lakásfelújítással, már nincs szükségem a raktárra, mi a teendőm?

A bérleti időszak lejárta előtt minimum 10 nappal jelezd nekünk, hogy ki szeretnél költözni a raktárból. Erről küldünk egy automatikus emlékeztetőt is. Ezt követően a lejárat napján kipakolhatod raktáradat, amennyiben van bérleti díj elmaradásod, úgy azt rendezned kell a kiköltözés előtt.

6. Bérelt raktár látogatása

Beköltözés után vihetek még plusz tárgyakat a raktáramba?

Természetesen! A bérleti időszak alatt te rendelkezel a tárolóddal, annyiszor látogatod és rendezed át, ahányszor szeretnéd.

Mikor tudom látogatni a raktáramat?

Az adott raktárépületre vonatkozó nyitvatartási időben, de a 0/24-es nyitvatartással rendelkező raktárépületekben éjjel-nappal is.

Mit kell magammal vinnem a bejutáshoz?

Az normál - ügyfélszolgálati iroda nyitvatartásában - látogatható épületekben a belépésre szolgáló kártyát és a raktárkulcsot.
A 0/24 órában működő raktárépületünkben szintén a belépőkártyát, lakatkulcsot és az érvényes szerződésedet.

Be kell jelentkeznem, mielőtt megyek a raktáramhoz és van ennek plusz költsége?

Nem kell bejelentkezned! Nálunk a bérleti időszak alatt nem limitáljuk a látogatások számát és időtartamát, illetve plusz díjat sem számolunk fel. Akár naponta többször is beléphetsz raktáradba, átrendezheted azt, betehetsz és kivehetsz belőle tárgyakat.

5. Számlázás és fizetés

Kapok számlát a bérleti díjról?

Minden esetben számlát állítunk ki a bérleti díjról, melyet a hónap azonos napján - munkaszüneti nap esetén a következő munkanapon - küldünk ki e-mailen. Számládat rendezheted személyesen az ügyfélszolgálaton készpénzben, vagy átutalással is. Amennyiben magánszemélyként bérled a raktárat, akkor az Áfa összegét nem kell kifizetned, cégek esetén 27%-os ÁFA felszámításával állítjuk ki a számlát.

Mikor és hogyan kapom meg a számlámat?

Az első hónap díját készpénzben kell befizetned az ügyfélszolgálatunkon a szerződéskötéskor. Erről a helyszínen kiállítjuk a számlát és kézhez kapod azt. Amennyiben a további díjakat is készpénzben fizetnéd, úgy minden alkalommal személyesen adjuk át a számlát. Átutalásos fizetés esetén az általad megadott email címre küldjük ki a számlát.

Fizethetek bankkártyával is?

Ügyfélszolgálati irodáinkban jelenleg nincs mód bankkártyás fizetésre.

Mi történik, ha nem tudtam időben befizetni a számlát?

Kérjük minden esetben vedd fel velünk a kapcsolatot, ha nem tudod az adott határidőre befizetni az esedékes bérleti díjat, illetve minél előbb pótold annak elmaradását, tekintettel az ÁSZF ide vonatkozó pontjaira.

Ha nem tudok fizetni, akkor raktár árverésre kerülnek a dolgaim?

Árveréseket nem tartunk egy esetben sem. Kérjük mindenképp jelezd, ha nem tudod teljesíteni a fizetési feltételeket, hogy meg tudjuk találni a legjobb megoldást a problémádra. Minden eset egyedi, de mindig törekszünk a békés megoldásra.

1. A Self Store-ról

Mi a Self Store?

Külföldi mintára létrehozott magyar tulajdonú mini- és kis raktárbérlési szolgáltatás. A Self Store Budapest márkanév az angol self storage kifejezésből származik, magyarul leginkább sajátraktárnak fordítható. 
Az USA-ban már az 1900-as évek elejétől létezik a selfstorage fogalma, bár ekkor még elsősorban cégek számára volt elérhető, árucikkek tárolásában és azok szállításában segítettek lovas szekereikkel a szolgáltatók. A ma ismert, lakossági felhasználása az 1950-es években alakult ki és az 1970-es évekre lett elterjedt az Egyesült Államok területén. Európában az 1980-as években jelent meg az új szolgáltatás, míg Magyarországon külföldi példára 2009-ben nyitott az első ilyen jellegű raktárépület. A Self Store az elmúlt 10 évben segítségére volt mindazoknak, akik személyes tárgyikat, bútoraikat biztonságosan és tiszta környezetben akarták tárolni. Budapest mellett 2019-től már Debrecenben is elérhető ez a hiánypótló szolgáltatás.

Hogyan indult a Self Store raktárbérlés?

A vállalkozást 2009-ben alapította Ablonczy Márk és Harsányi Dániel. Az egyetem után egy családi barátjuk révén találkoztak ezzel a Magyarországon addig ismeretlen szolgáltatással, majd tanulmányútra indultak az Egyesült Királyságba, ahol beleláttak a raktárbérlés teljes működési folyamatába. Tapasztalataikat a magyar piacra átültetve megnyitották az első raktárépületet, melyet még nyolc követett Budapesten és egy Debrecenben.
Több mint tíz éve dolgoznak a szolgáltatások fejlesztésén, megismertetésén és népszerűsítésén a bérlői igényekre fókuszálva, így érték el, hogy a Self Store egy sikeres, népszerű és ügyfélbarát szolgáltatás legyen, ahová ügyfeleik szívesen térnek vissza időről-időre.

Miért népszerű az önkiszolgáló raktárbérlés Magyarországon?

Mert egyszerű, gyors és tökéletesen biztonságos.
Csak kiválasztod a helyet és a méretet ▶ beköltözöl ▶ majd annyiszor látogatod meg raktáradat, ahányszor kedved tartja.
Ha nincs időd, energiád a rakodáshoz és bútorszállításhoz, akkor költöztetési szolgáltatást is igényelhetsz a Self Store-nál, így nincs is ennél egyszerűbb formája a raktározásnak.

Kik választják a raktárbérlést Budapesten és Debrecenben?

👉 Akiknek nincs lakásukhoz tartozó tároló, vagy nem tartják azt elég tisztának és biztonságosnak.
👉 Akiknél bővült a család és nem férnek el az idénysportszerek, játékok, ruhák.
👉 Akik lakásfelújításba kezdenek és ideiglenesen tárolnák bútoraikat.
👉 Akik költöznek vagy örökölnek és még keresik bútoraik számára a megfelelő helyet.
👉 Akik nyárra feladják albérletüket, de nem költöztetnék haza a felhalmozott dolgaikat.
👉 Akik külföldre utaznak és nem tudják magukkal vinni lakásuk bútorzatát.